Inkomensbeheer

[vc_row repeat=”no-repeat” position=”50% 0%” padding=”xl-padding” background=”https://stabilum.nl/wp-content/uploads/2017/03/645-min.jpg” cover=”1″][vc_column][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”5/6″][vc_empty_space][vc_column_text]

Inkomensbeheer

[/vc_column_text][vc_column_text]

Naast het beschermingsbewind biedt ook het inkomensbeheer u een uitweg.

[/vc_column_text][vc_empty_space height=”50″][vc_tta_tour shape=”square” color=”juicy-pink” active_section=”1″][vc_tta_section i_icon_fontawesome=”fa fa-angle-right” add_icon=”true” title=”Algemeen” tab_id=”Algemeen”][vc_column_text]

Algemeen

Het verschil tussen het inkomensbeheer en beschermingsbewind is gelegen in het feit dat voor inkomensbeheer geen tussenkomst door de kantonrechter plaatsvindt, maar geschiedt op verzoek van de cliënt. Wij streven naar het leveren van maatwerk en passen onze werkzaamheden aan op uw behoeften. Met onze hulp is het mogelijk dat u nooit meer te laat bent met het verrichten van uw betalingen. Wij scheppen overzicht in uw financiën en nemen de financiële en administratieve last voor u uit handen.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section i_icon_fontawesome=”fa fa-angle-right” add_icon=”true” title=”Intake” tab_id=”Intake”][vc_column_text]

Intake

De intake vindt plaats binnen 3 dagen na aanmelding. Tijdens dit intakegesprek maken we kennis met elkaar en wordt de persoonlijke situatie van cliënt geïnventariseerd. Onze cliënten krijgen de algemene voorwaarden, de beroeps- en gedragscode en de klachtenregeling overhandigd. Wanneer naar aanleiding van dit gesprek wordt geconstateerd dat inkomensbeheer een uitkomst biedt worden, na wederzijds goedvinden, de benodigde papieren ondertekend. Dit is de start van onze samenwerking![/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section i_icon_fontawesome=”fa fa-angle-right” add_icon=”true” title=”Start en uitvoering” tab_id=”Start-en-uitvoering”][vc_column_text]

Start en uitvoering

De financiële administratie wordt voor cliënt uit handen genomen en Stabilum draagt vanaf nu de verantwoordelijkheid voor het beheer hiervan. Er worden bankrekeningen op naam van cliënt geopend, de zogeheten beheer- en leefgeldrekening. De betrokken instanties worden aangeschreven met het verzoek om het adres van cliënt te wijzigen naar het postadres van Stabilum. We halen alle ontvangen post dagelijks op. De brieven en e-mailberichten archiveren wij in het digitale dossier van de cliënt. 

Er zal bij de inkomsten gekeken worden naar de bron om te bepalen of de cliënt eventueel recht heeft op meer inkomsten. Wanneer dit geconstateerd wordt vragen wij dit voor u aan. Tegelijkertijd brengen wij de eventuele schulden voor u in kaart en waar mogelijk trachten wij betalingsregelingen voor u te treffen. De inkomsten en uitgaven zullen in kaart worden gebracht om verwerkt te worden in een budgetplan. De inkomsten komen binnen op de beheerrekening, waar de vaste lasten van betaald zullen worden. Een vast bedrag aan leefgeld zullen we overmaken op de leefgeldrekening.[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section i_icon_fontawesome=”fa fa-angle-right” add_icon=”true” title=”Tarieven” tab_id=”Tarieven”][vc_column_text]

Tarieven

De intake bedraagt eenmalig €275,00. Daarnaast rekenen we €96,00 per maand voor het uitgebreide inkomensbeheer. Voor cliënten die het zelf niet kunnen bekostigen bestaat de mogelijkheid om bijzondere bijstand aan te vragen bij uw gemeente. Wij begeleiden en ondersteunen u bij deze aanvraag.[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_tour][/vc_column][vc_column width=”1/6″][/vc_column][/vc_row]